fbpx
 

Reklama w Niemczech – jak skutecznie docierać do niemieckich klientów

Cykl: Reklama i firma w Niemczech - skutecznie! #1

Reklama w Niemczech – jak skutecznie docierać do niemieckich klientów

Prowadzenie własnej działalności nie tylko w obszarze przygranicznym to dla dobrego przedsiębiorcy wielkie możliwości i świetna okazja na rozwinięcie biznesu. Może przecież z łatwością zainteresować swoimi usługami również potencjalnych klientów zza granicy, a tym samym zwiększyć sprzedaż i rozwinąć skrzydła. Jak kierować przekaz do Niemców, by chcieli go słuchać i byli nim zainteresowani?

Różnice kulturowe – myśl jak twój niemiecki klient

Najważniejsze, to aby uświadomić sobie, że Niemcy to zupełnie inna grupa odbiorców niż klienci z Polski. Nie chodzi tu wyłącznie o posługiwanie się innym językiem, choć o tym też należy bezwzględnie pamiętać. Weź jednak pod uwagę, że cechują ich także inne nawyki, przyzwyczajenia i sposób myślenia.

Szczególnie rzuca się to w oczy, kiedy porównać polskie i niemiecki strony internetowe. Te drugie uderzają prostotą i czytelnością. Są przejrzyste, pozbawione ozdobników i przykuwających uwagę gadżetów. To bardzo dobrze pokazuje, czego oczekują Niemcy od kontaktu z firmą. Chcą przejrzystych warunków i czytelnych komunikatów. 

Wiąże się to również z kontaktem podczas wykonywania zleceń. Niemieccy klienci chcą, aby informowano ich o postępach prac, a wszystkie problemy powinny być z nimi na bieżąco komunikowane.

Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klienta

Jednorazowa reklama w niemieckiej prasie jest kilkukrotnie droższa niż w Polsce

Reklama w niemieckiej prasie jest kilkukrotnie droższa niż w Polsce

Niemcy – szczególnie ci żyjący w pasmie przygranicznym – zdążyli już poznać i docenić polską jakość. Szanują nas za elastyczność i umiejętność dostosowania się do potrzeb sytuacji. Chętnie korzystają z usług polskich firm, ponieważ te zwykle oferują szybszy czas realizacji, jednocześnie pozostając tańszymi od niemieckiej konkurencji. Przy tym poziom jakości naszych produktów i usług wcale nie odbiega od tych, które oferowane są za zachodnią granicą.

Warto otworzyć się na Niemiecki rynek i zadbać o zadowolenie niemieckich klientów także ze względu na ich relacyjny charakter. Zadowolony konsument zza Odry staje się ambasadorem marki. Chętnie poleca firmę swoim znajomym i szeroko mówi o wysokiej jakości świadczonych usług.

Jak zadbać o jego zadowolenie? Przede wszystkim punktualnością, sprawną, szybką komunikacją i przejrzystym prezentowaniem każdej sprawy. 

Kwestie prawne

Przed podjęciem decyzji o otworzeniu się na niemiecki rynek, warto wiedzieć o jeszcze jednej istotnej kwestii. Niemcy to naród bardzo świadomy i przestrzegający prawa. W związku z tym wszystkie ustalenia powinny być zawierane w formie umów pisemnych. Dla bezpieczeństwa klienta i własnego. Można też śmiało założyć, że niezadowolony z usług Niemiec chętnie skorzysta z przysługującego mu prawa do reklamacji czy zwrotu towaru. 

Ceny reklamy w Niemczech

Aby dotrzeć do niemieckich klientów, potrzebna jest dobra reklama. Jednak jej koszty są często zdecydowanie większe niż w Polsce. Dla przykładu, powierzchnia reklamowa wielkości wizytówki w kierowanej na Brandenburgię gazecie to koszt od 200 do nawet 900 euro, w zależności od tytułu i wielkości nakładu. Reklama radiowa w Berlinie i wschodnich landach kosztuje nawet kilkanaście tysięcy euro.

POLANDO.de reklamuje polskie firmy w Niemczech

POLEN-INSIDER.de reklamuje polskie firmy w Niemczech

Biorąc pod uwagę wysoki koszt klasycznych reklam, warto zastanowić się nad innymi sposobami na dotarcie do klientów. Dzisiejszy świat oferuje znacznie wydajniejsze i tańsze rozwiązania. Przykładem może być portal POLEN-INSIDER.de, który każdego dnia odwiedzają tysiące zainteresowanych Niemców, a opublikowana tam raz informacja jest dostępna dla nich przez cały czas, o każdej porze dnia i nocy. Portal działa również w niemieckich mediach społecznościowych, znajdując się wszędzie tam, gdzie pojawiają się Niemcy zainteresowani korzystaniem z polskich usług (zobacz jak promujemy polskie firmy w Niemczech).

Chcesz sprzedawać swoje usługi lub produkty w Niemczech? Zapraszamy do kontaktu!


     

    Tu dzielimy się wiedzą - dołącz teraz do naszej grupy

     

    KOMUNIKAT: z dniem 22/08/2020 POLANDO zmienia nazwę na POLEN-INSIDER.de oraz ReklamawNiemczech.pl

    %d bloggers like this:
    })(jQuery)